søndag 16. mai 2010

Robin of da Hood

I går sto nok en kino for tur. Etter en en examen som gikk noe så inn i h******es dårlig, og en usannsynlig produktiv ettermiddag på biblioteket (som for det meste besto av titting på youtube på storskjerm blant andre hardtarbeidende studenter) fortjente vi en avkobling. Så da ble det piri-piri kylling på Nando's og Robin Hood på kino. For ikke å nevne den smude isen med cookie dough smak.. Fy fisen, det er det diggeste! 



Anyhu, filmen. Jeg likte den! Det kan være fordi jeg forventet en Russel Crowe versjon av BraveHeart, og at jeg syns jeg hørte noen si i det vi gikk inn at den varte i 3 timer. Men! Jeg likte den! Det var en strålende eventyr med skikkelig skurker og jolly good guys. Onde franskmenn vs godhjertede engelskmenn. Det som kanskje avgjorde at jeg likte den var vel det at krigs-scenene ikke var uutholdelig lange, og, seff, a happy ending. Det kan også ha noe med at jeg leser for tiden om akkurat det her; England rundt early modern times, og litt før da. Ja, uansett, England og historien og greier og greier. Jeg har lest i hele dag, og føler jeg kan begrunne hvorfor England under Elisabeth 1st hadde masse vandrende mennesker og hva som skjedde med de. Ikke at det er i samme tidsperiode som Mr. Hood, men det er det jeg har kommet meg gjennom i dag. Tjoho! Russel Crowe er beef ass! DUDE!


Jeg må nok si at det er denne Robin Hood versjonen jeg liker best av alle. Bortsett fra Disney da, seff. Den andre med Kevin Costner er bare kliss og nobel meg her og nobel meg der og Bryan Adams' Everything I do I do it for you i bakgrunnen blir i grunn litt mye. Bare så nittitalls lissåm! Men det er leenge siden jeg har sett den da. I dens forsvar. Også har vi jo Mel Brook's Men in Tights, som jeg syns var hysterisk da jeg var yngre, spess når de kommer ut av doene og synger. Men den mista lissom litt av alt da jeg så den noen år senere og forventet å le.. Men jeg tror at om jeg ser den nå så kan jeg egentlig ganske mye av den utenat. Uff...


Men ja, Disney, jeg kom på nå, da jeg browsa etter bilder av Robin Hood, at jeg var jo forelsket i Disney's Robin Hood. Ja, han er en rev, men han er så snill! Og når jeg tenker meg om så var jeg vel også ganske så forelsket i Peter Pan også, men hvem var vel ikke det da!? Heldigvis har jeg vokst ut av det å være forelsket i tegneseriefigurer. Gees.. 


Lurifaks! Også så jeg også The Fantastic Mr. Fox som er basert på en Roald Dahl bok. Den er jo så søt! Og skikkelig spess humor, jeg likte den! Etter mye om og men fikk jeg overtalt Haakon til å se den, og han syns faktisk at den var morsommere enn han trodde. Jeg digga humoren. SE DEN! Ah, det er så mange sånne morsomme stillheter som gir meg plass til å le av at alt er så dumt og dyrene er så skrullete! Gøy gøy gøy! I dag lastet jeg ned Where the Wild Things Are også, så neste gang vi har halvannen time til overs blir det den! Kos kos kos! 
Men nuh, er det kvelden.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar