onsdag 24. november 2010

Generasjon sex

Jeg kjøpte en ny bok i dag. Forfatteren kommer på en elevkveld emnet mitt skal ha neste uke. Av alt det dystre pratet om voldtekt, horer og barn som legger seg ut på deiligst, så setter jeg meg fast i "kjærlighet" kapittelet. Men det var jo ikke rent lystig det heller da!



"Jeg prøvde å bli trygg på meg selv. Ikke søke trygghet hos ham. Han mente jeg skulle ta meg sammen. Reise meg opp og bli et menneske. Ikke gjøre meg avhengig av hans bekreftelse og hans eksklusive begjær. Jeg skulle ikke trenge ham, for han trengte ikke meg. Han bare elsket å være sammen med meg. Jeg likte tanken. Men ble den bekreftelsessyke kvinnen." (Helseth, 2010:98-99) 

"Du må elske meg slik jeg er, ikke som jeg tror du vil jeg skal være." (Helseth, 2010:99) 

Også tror jeg at jeg har de like sko som på coveret. 



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar