søndag 26. februar 2012

O holy night

Det var lenge siden. Jeg tipper alle mine tusen lesere er fryktelig spente på alt det spennende som har skjedd siden jul... Ja. Jeg tipper det. Jeg fikk jo som sagt en iPad, og når man har en slik en som alltid er på, gidder man ikke slå på en slik en PC som tar 5min for å komme i gang med mindre man må. Og det er da for det meste om jeg har et behov for å høre på Spotify (jeg betaler bare 49 spenn i måneden. Det får holde inntil jeg får en mobb som lar appene jeg kjøper fungere) eller om jeg må betale noen regninger, iPad liker ikke java. 

 Jeg liker iPaden min, selv om jeg ikke har fiksa meg eget nett på den. Og hva skal jeg med eget nett når jeg kan ta med padden til kroken på glasurrommet og bruke det trådløse nettet som er der, helt innerst i kroken? 

Det er for det meste slik livet mitt ser ut for tiden. Jeg er her, på skolen altså, hver dag, gjerne fra 09-22. I det siste har det gått mye i grønnsåpe, ull, symaskin og forsvinningsplast. Når jeg putter vann på ser det slik ut: 

 Jeg kan skjønne at Haakon syns mine kreasjoner ser ut som muggen alien gew. Men jeg velger å legge skylden på kameraet på mobben min heller enn hendene mine og min estetiske sans. For når Jessica (min syster) tar bilder av skaperverkene mine ser det slik ut: 



 Jeg syns det er veldig rart. men jeg godtar det. Dette er da, sånn btw, tekstil oppgaven min. Jeg tror jeg skal slenge inn noen flere bilder bare fordi Jessica er så utrolig flink til å se pene ting i ull med kliss og søm på. 

 Det siste bilde får det til å se ut som om det er frost på ulla. Jeg syns det er morsomt. Jeg må nesten legge til et bilde av hvor jeg var tidligere i prosessen også. For bilder på blogg er tross alt the shit. 

 Ja, det er en påkledd avokado. Det er med inspirasjon fra gerilja-strikking, eller yarn-bombing om du vil. Google it. 

I morgen skal jeg stå opp klokka seks på morran. Så jeg må nesten legge meg snart. På lørdag skal jeg og Haakon kjøre fra Haugesund til Oslo. Jeg gleder meg. Men først må jeg overleve denne uken, med praksisobservasjon med umenneskelig lang reisevei, powerpoint-presantasjon, innlevering av tekstil oppgave, praksisplanlegging, og ikke minst trening. Sistnevnte gleder jeg meg til da. Resten er så som så.    

3 kommentarer:

  1. Så utrolige fine de er Regina! klem fra Vibeke.

    SvarSlett
  2. De er så fiiine. Sjekk ut innlegget mitt om innlegget ditt om de tova formene :)

    http://jessicasloft.wordpress.com/2012/03/04/foto-pa-loftet/

    SvarSlett